Klaar voor de start?

23 mei 2015 - Halifax, Canada

Hoi, welkom in mijn eerste officiële verhaaltje! We schrijven Halifax, 10 uur in de ochtend. Het is buiten bewolkt en een graad of 10. Er staat een goede tegenwind. Niet echt de ideale omstandigheden om te gaan fietsen, maar ik doe het toch. Daarvoor ben ik hier immers naartoe gekomen.

Vliegen en mijn fiets op het vliegveld weer in elkaar schroeven gingen als een speer. Het moeilijkste van mijn reis is het verkrijgen van geld. Op het vliegveld was ik bang dat ik moest gaan bedelen om met de bus mee te mogen, tot het bij een machine wel lukte met mijn creditcard geld uit een automaat te halen. Het hoe en waarom is nog wat onduidelijk, maar het schijnt vaker voor te komen bij Europese passen. Ik heb hem nu ingesteld op werelddekking (had geen idee dat je dat moet doen tegenwoordig, goede voorbereiding heet dat) maar nog geen resultaat. Wordt vervolgd.

Mijn globale planning voor de komende dagen is als volgt: ik volg de kust naar Liverpool, steek dan het land over naar de andere kant van Nova Scotia en ga dan richting New Brunswick. Daar ben ik wel een weekje of anderhalf zoet mee. De kust schijnt erg mooi te zijn, dus wie weet heb ik tegen die tijd ook foto's om deze pagina mee op te fleuren!

1. Bas Ammerlaan:
    23 mei 2015
    Goede reis, Steven!
  2. Martijn Rusink:
    23 mei 2015
    Goede reis en geniet ervan! Ik ga je volgen via je reisblog
  3. Debbie Salemink:
    24 mei 2015
    De eerste kilometers zitten erop! En nog heel veel te gaan :). Ik blijf je volgen!
  4. Oma:
    25 mei 2015
    qat fijn dat je gestart bent. Je zit in en heel ander deel van Canada, dan ik dacht. Volg het dus met extra interesse.
  5. Dennis Graanstra:
    28 mei 2015
    Veel plezier, leuk om te volgen!