Ja, klaar voor de start

31 mei 2015 - Parrsboro, Canada

En toen was het alweer negen dagen verder. Het kostte me vier dagen om erin te komen, maar toen ik eindelijk geen keiharde tegenwind had, alleen maar steil omhoog of steil naar beneden reed en ik ook wat meer zag dan alleen maar huizen langs de weg, begon ik het echt leuk te vinden hier. De mensen wonen hier allemaal vlak langs de weg, maar als het goed is, ga ik binnenkort meer bos zien en minder huizen.

Ik heb alle aspecten van het weer nu zo'n beetje meegemaakt. 10 graden, 30 graden, tegenwind, wind mee, regen, hagel, zon, alleen sneeuw heb ik niet gehad. Daarvoor was ik een week te laat in Halifax. Tot half mei lag op de meeste plekken nog sneeuw na de zwaarste sneeuwstormen die ze hier in jaren hebben gehad. Over de voorspelbaarheid van het weer heb ik de volgende dingen gehoord: "If you don't like the weather, wait ten minutes", "Turn and the weather's changed", "What's it going to be like tomorrow? The tides are coming in, the tides are going out, that's for sure". Dus hoop ik dat de drie dagen regen die ze hebben voorspeld niet uitkomen. Ik vrees het ergste, want inmiddels regent het buiten flink...

Foto's moeten nog even wachten, ik zit nu op een openbare computer en alle spullen om de foto's op internet te krijgen zitten nu droog ingepakt, dat wil ik graag zo even houden!

1. Oma:
    Lieve kleinzoon,
    fijn om weer van je te horen. Wat ongewoon he, om zo vlak langs de huizen te komen. Krijg je wel een idee, hoe de mensen wonen, dat is zeker. Ik hoop dat je nu eindelijk lekker weer gaat krijgen, hier is het ook nog echt geen voorzomer, maar voot jou is het veel belangrijker.
    Tot volgende keer,
    oma
  2. Oma:
    x
  3. Oma:
    Lieve kleinzoon,
    fijn om weer wat van je te horen.Wat bijzonder, om zo vlak langs de huizen te fietsen, zo krijg je wel een idee, hoe de mensen er wonen. Ikdenk, dat je nu voldoende ervaring hebt opgedaan met alle mogelijke weersomstandigheden en gewoon verlangt naar mooi weer en een mild windje in de rug. Dat wens ik je voorlopig dan ook toe en zie uit naar volgende berichtjes.
    liefs, oma
  4. Harm:
    2 juni 2015
    Ha Steven, Kevin zegt: Als hij een beetje doorfietst, krijgt hij het vanzelf warm. Anneke zegt dat je binnenkort foto's gaat plaatsen, ik ben wel benieuwd. Harm
  5. Antoinet en Peter:
    3 juni 2015
    Dag Steven, Goed te horen dat je een beetje op gang bent gekomen. Hopelijk houd je wind in de rug. De foto's zijn prachtig.